سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۰۶:۳۰

نانوسیال جدید ازدیاد برداشت معرفی شد
فناوری‌های جدید نانو در خدمت افزایش ضریب بازیافت نفت

باشگاه خبری فراساحل: محققان دانشگاه هوستون و دانشگاه صنعت نفت چین، ماده شیمیایی جدیدی را با هدف استفاده در پروژه‌های ازدیاد برداشت از میدان‌های خشکی و دریایی معرفی کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، این ماده شیمیایی با نام «نانو سیال آمفیفیلیک» بر پایه گرافن معرفی شده است. بر اساس اعلام پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، بکارگیری این ماده شیمیایی در روش های ثالثیه ازدیاد برداشت با غلظت کم (در حدود یک درصد)، افزایش ضریب بازیافت ١٥ درصدی را به همراه داشته است.


دلیل اصلی عملکرد مثبت این ماده در ازدیاد برداشت، تشکیل فیلمی جامدگونه از آب و نفت است که در عین برخورداری از قدرت هیدرودینامیکی بالا در انتقال مایعات، تنش میان رویه آب و نفت را نیز کاهش می‌دهد. از مزایای نانوسیال جدید می‌توان به سازگاری با محیط زیست و مقرون به صرفه تر بودن آن اشاره کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از سایر نانوسیال ها در غلظت مشابه (یک درصد) به افزایش پنج درصدی ضریب بازیافت نفت می‌انجامد و حال آنکه استفاده از این نانوسیال جدید، افزایش ١٥ درصدی ضریب بازیافت را به دنبال دارد و از این رو نقش موثری در کاهش هزینه‌های ازدیاد برداشت ثالثیه ایفا می‌کند.



  کد خبر : 2528
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :